Ważne zmiany dotyczące poduszek powietrznych w pojazdach dostawczych do 3,5t.

 

Przełom roku 2016 i 2017 przyniósł zmiany w wymogach konstrukcyjnych zabudów do 3,5t. Zmiany te wynikają z kolei z nowych wymogów co do samych podwozi.

Jedną z ważniejszych zmian w wyposażeniu zabudów to zmiana dotycząca poduszek  powietrznych ("miechów powietrznych" czy też "pneumatycznego systemu poziomującego" czyli narzędzia do utrzymania poziomu auta niezależnie od wielkości i rozkładu ładunku) - do tej pory montowane miały prostą konstrukcję - wymagały usunięcia takiego oto fabrycznego odbojnika:

Fabryczny gumowy odbojnik  tylnej  osi.

poduszka pneumatyczna opatrzona specjalnymi uchwytami i instalacją do pompowania zajmowała jego miejsce...

Powyżej: poduszka powietrzna obowiązująca do 2016 roku.

 

Jednak zmiany wymagań co do parametrów pojazdu wymogły zmianę konstrukcji poduszek. Firmy zabudowujące by móc zapewnić certyfikację zabudowy producenta musiały dostosować się do jego wymogów i wprować nowy model miechów.

Nowe poduszki montowane od 2017 różnią się przede wszystkim:

- dodaniem poprzecznej belki stabilizującej ramę podwozia

  

Poprzeczna belka usztywniająca ramę

  

- pozostawieniem oryginalnego gumowego odbojnika

- zwiększeniem rozstawu poduszek pneumatycznych

 
 

Nowy system miechów zamontowany na podwoziu

 

Więcej zdjęć nowego systemu (kliknij by powiększyć):

    

    

   

 

Porównanie systemów:

Standardowe fabryczne zawieszenie bez miechów Poduszki montowane do tej pory Nowa obowiązująca konstrukcja

Prezentowana  zabudowa dostępna dzięki firmie Moto Wektor Sp. z o. o.