Ważne zmiany dotyczące zasilania pojazdów transportowych do 3,5t.

Przełom roku 2016 i 2017 przyniósł zmiany w wymogach konstrukcyjnych zabudów do 3,5t. Jedną ze zmian jest zalecenie producenta samochodów Renault co do dodatkowego zasilania w podwoziach do 3,5 t.

Dodatkowy akumulator jest konstrukcją zalecaną przez producenta samochodów Renault przy urządzeniach pobierających prąd przy wyłączonym silniku, np.:

- winda samozaładowcza,

- ogrzewanie postojowe Webasto/Eberspaecher

 

Poniżej: miejsce montażu dodatkowego akumulatora

Poniżej: miejsce montażu dodatkowego akumulatora

Poniżej: układy elektroniczne nadzorujące właściwą eksploatację akumulatora dodatkowego

Poniżej: wskaźnik poziomu napięcia akumulatora dodatkowego.

 

Najczęstsze pytania dotyczące tego produktu:

 

P: Czy akumulator jest konieczny przy windzie albo ogrzewaniu czy tylko opcjonalny?

O: Instalacja jest zalecana (nie wymagana) przez firmę Renault  w przypadku montażu wind/ ogrzewania postojowego/ wywrotki

jednak brak tej instalacji może przyczynić się do nieuznania gwarancji na fabryczną instalację elektryczną w przypadku jej awarii spowodowanej przeciążeniem ww. elementami.

 

P: Czy akumulator trzeba włączać kiedy chcemy z niego korzystać?

O: Instalacja drugiego akumulatora jest w pełni automatyczna - włącza się kiedy korzystamy z urządzeń przy wyłączonym silniku.

 

P: Jak sprawdzić poziom naładowania dodatkowego akumulatora?

O: Na desce rozdzielczej znajduje się wskaźnik pokazujący poziom naładowania - załączany przyciskiem znajdującym się zaraz pod nim.

 

P: Czy z instalacji dodatkowej możemy korzystać tylko do wind, ogrzewania i systemu podnoszenia wywrotki?

O: Dodatkowy akumulator można wykorzystywać do wszystkich urządzeń pobierających prąd w pojeździe - drugi akumulator w praktyce działa tak samo jak fabryczny.


Prezentowana  zabudowa dostępna dzięki firmie Moto Wektor Sp. z o. o.