Ważne zmiany dotyczące zasilania pojazdów transportowych do 3,5t.
Przełom roku 2016 i 2017 przyniósł zmiany w wymogach konstrukcyjnych zabudów do 3,5t. Jedną ze zmian jest zalecenie producenta samochodów Renault co do dodatkowego zasilania w podwoziach do 3,5 t.
Dodatkowy akumulator jest konstrukcją zalecaną przez producenta samochodów Renault przy urządzeniach pobierających prąd przy wyłączonym silniku, np.:
- winda samozaładowcza,
- ogrzewanie postojowe Webasto/Eberspaecher
Poniżej: miejsce montażu dodatkowego akumulatora
Poniżej: miejsce montażu dodatkowego akumulatora
Poniżej: układy elektroniczne nadzorujące właściwą eksploatację akumulatora dodatkowego
Poniżej: wskaźnik poziomu napięcia akumulatora dodatkowego.
Najczęstsze pytania dotyczące tego produktu:
P: Czy akumulator jest konieczny przy windzie albo ogrzewaniu czy tylko opcjonalny?
O: Instalacja jest zalecana (nie wymagana) przez firmę Renault w przypadku montażu wind/ ogrzewania postojowego/ wywrotki
jednak brak tej instalacji może przyczynić się do nieuznania gwarancji na fabryczną instalację elektryczną w przypadku jej awarii spowodowanej przeciążeniem ww. elementami.
P: Czy akumulator trzeba włączać kiedy chcemy z niego korzystać?
O: Instalacja drugiego akumulatora jest w pełni automatyczna - włącza się kiedy korzystamy z urządzeń przy wyłączonym silniku.
P: Jak sprawdzić poziom naładowania dodatkowego akumulatora?
O: Na desce rozdzielczej znajduje się wskaźnik pokazujący poziom naładowania - załączany przyciskiem znajdującym się zaraz pod nim.
P: Czy z instalacji dodatkowej możemy korzystać tylko do wind, ogrzewania i systemu podnoszenia wywrotki?
O: Dodatkowy akumulator można wykorzystywać do wszystkich urządzeń pobierających prąd w pojeździe - drugi akumulator w praktyce działa tak samo jak fabryczny.
Prezentowana zabudowa dostępna dzięki firmie Moto Wektor Sp. z o. o.